Viime viikolla poikkesin taas kierrätyskeskuskessa ja siellä kauniissa rivissä vanhat Askon pinnatuolit olivat minua vastassa. Ne täytyi luonnollisesti saada, täydentävät loistavasti puutarhakalustoamme. Eivät vaatineet kuin pesun, ovat suht hyvässä kunnossa. Toivottavasti kestävät ulkona kun taas on lupailtu sateita. Pikkuisen valkoisen pöydän huomasi mieheni muovisten puutarhakalusteiden keskeltä, se onkin aika söpönsopiva meille. Marimekon vanhan pöydän bongasin kesän alussa naapurin"sedän" autotallista tavaroiden keskeltä ja sain sen lainaksi. Nyt alkaa siis puutarhakalustosetti olla pikkuhiljaa kasassa, kun vain lötyisi hitunen aikaa maalailla ostamani mäntykalusto, vasta yksi tuoli on kertaalleen maalattu eli hitaasti etenee. Tässä kun vähän taitaa lentsukin iskeä niin ehkä täytyy ottaa hiukan rauhallisemmin hetkisen aikaa:).
tiistai 2. kesäkuuta 2009
Viime viikolla poikkesin taas kierrätyskeskuskessa ja siellä kauniissa rivissä vanhat Askon pinnatuolit olivat minua vastassa. Ne täytyi luonnollisesti saada, täydentävät loistavasti puutarhakalustoamme. Eivät vaatineet kuin pesun, ovat suht hyvässä kunnossa. Toivottavasti kestävät ulkona kun taas on lupailtu sateita. Pikkuisen valkoisen pöydän huomasi mieheni muovisten puutarhakalusteiden keskeltä, se onkin aika söpönsopiva meille. Marimekon vanhan pöydän bongasin kesän alussa naapurin"sedän" autotallista tavaroiden keskeltä ja sain sen lainaksi. Nyt alkaa siis puutarhakalustosetti olla pikkuhiljaa kasassa, kun vain lötyisi hitunen aikaa maalailla ostamani mäntykalusto, vasta yksi tuoli on kertaalleen maalattu eli hitaasti etenee. Tässä kun vähän taitaa lentsukin iskeä niin ehkä täytyy ottaa hiukan rauhallisemmin hetkisen aikaa:).
keskiviikko 27. toukokuuta 2009
Sisään!
Sisätiloissakaan ei värejä säästelty. Tuo oranssi tapetti on lempparini, Tapettitalon vanhojen tapettikuosien valikoimasta löytynyt, ja mikä parasta, se sopi loistavasti saamamme kaappivanhuksen väreihin. Ehkä sisustus on kuitenkin vähän hillitympää sisällä kuin viimeksi ulkokäyttöön maalaamani tuolit:). Eilen päätin, että nyt alkaa punaisen puutarhakaluston metsästys. Sellainen on kuulemma ollut talon edellisillä asukkailla ja sopisi mielestänikin loistavasti takapihallemme. Eli varmastikin lisää maalaushommia tiedossa.
maanantai 25. toukokuuta 2009
Kukkia, kukkia, vaikka keskelle remonttia!



Kukkasatoa! Kävimme viime viikolla Ikaalisissa kylpemässä, poikkesimme myös kierrätyskeskuksessa, mistä kaivoin pahvilaatikon uumenista ihanat retrokankaat mummuni kanssa. Tepastelin tiskille maksaakseni ja maksuksi riitti nimmari paperiin, vaikka yritin edes vähän rahaa tyrkyttää. Jaettiin mummuni ja äitini kanssa kankaat, pöytäliinaa ja verhoa, kaikki saivat jotain kivaa:). Katsotaan käytänkö pöytäliinana, yksi suunnitelma olisi tehdä hauskoja vaatteita retrokankaista lapsukaisille, tytsylle varsinkin, katsotaan nyt koska se projekti toteutuu.
Vanhan kananmunakorin(itse asiassa kolme) löysin täältä kotoa, vanhan kasvihuoneen nurkalta. Kaiken haalin talteen mitä löydän ja kivastihan kukka emalipurkissa sinne sujahti! Ihania vanhoja emalipurkkeja ja kippoja löysin läheiseltä latokirppikseltä, joka tulee olemaan ahkerasti koluttu paikka kesän aikana, sieltä löytyy aina kaikkea kivaa! Harmi tosiaan että on vain kesäisin auki.
Löytöjä ja tuunausta

Ensin löysin Kantolan Kammarista, eli kirppikseltä pannumyssyn, jota olen jo pitkään etsinyt sitä oikeaa...ja siitä se idea sitten lähti. Vanhat tuolit asustivat kierrätyskeskuksessa, mistä ne huokeaan hintaan nappasin matkaan, pannumyssy mukana rautakauppaan ja setti oli koossa. Tässä olen sitten lasten päiväuniaikaan maalaillut tuoleja:). Jossain mielen sopukoissa on kuva takapihasta, kun se on valmis. Paljon ihanan värisiä kukkia, satumainen tunnelma, valkoinen puutarhakalusto ja muutamia piristävänhauskoja tuoleja luomassa hauskaa tunnelmaa ja oloa. Puisen kaluston löysinkin jo Keltaisesta pörssistä, parillakympillä, sattui olemaan aivan tässä lähellä myynnissä. Sen maalailen valkoiseksi.
sunnuntai 24. toukokuuta 2009
Ihanaisenihana leikkimökki
Meidän oma leikkimökki, kaunis katsella, sisään ei uskalla lapsia päästää leikkimään vielä, vaatii remonttia hääkin, mikäs täälä ei. Projektia projektia siis. Mutta tässä meidän talon ulkokuoren malli. Tältä pitäisi sitten näyttää meidän koti kesän lopulla. Katto toki on erilainen, peltinen siis, mutta luulen että leikkimökin katto uusitaan sitten taasen peltiseksi myös!
Vanhassa Vara...

Remontoimme viime vuoden 1600-luvun alkupuolella tälle paikalle siirrettyä vanhaa, eli vanhinta, hirsitaloa sisäpuolelta. Vuoden vaihteessa muutimme uuteen ihanaan omaan kotiin. Vanha tuo mukanaan muuta vanhaa. Kirpputorit, antiikkikaupat ja kierrätyskeskukset ovat aarreaittojani ja sisustuksen lähtökohtia. Ei kai tällaiseen talovanhukseen uutta laiteta, ainakaan paljoa, eihän. Remontin ilot ja surut ovat olleet suuret, pienen tauon jälkeen työmiehet ovat taas tänään palanneet hommiin. Ulkokuori kuntoon:). Projektia on meneillään siis pientä ja suurta. Maalipensseli ja muutkin työvälineet pysyvät käsissäni ja joskus tulee haalittua hieman liikaa tekemistä. Lapsukaiset 4 ja 1,5v auttavat puuhassa ja ovat myös kovia kirppiskuluttajia. Ajatuksena oli perustaa blogi jo remontin alkaessa, mutta puuha vei mukanaan. Yritys uusi siis nyt!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)